ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Matrix Pack - Βελτίωση παραγωγής και εξαγωγές για καλαμάκια ροφήματος | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
H «Matrix Pack Α.Ε.», ως βιομηχανία κατασκευής πλαστικών προϊόντων έχει εδραιωθεί στον τομέα παραγωγής καλαμακίων ροφήματος (οικιακά, βιομηχανικά και ευρείας χρήσεως) και διατηρεί σημαντική θέση στον ελληνικό χώρο αλλά και διεθνώς, με 70%-75% εξαγωγική δραστηριότητα σε παγκόσμια κλίμακα. Η εταιρεία είναι μέλος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων και είναι η μόνη εταιρεία στην Ευρώπη, που παράγει κάθε είδους καλαμάκια ροφήματος. Η επένδυση της εταιρείας μέσω του επενδυτικού προγράμματος «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ Ι» αφορούσε τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και την τόνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας. Προμηθεύτηκε τον ακόλουθο μηχανολογικό εξοπλισμό ο οποίος σχετίζεται με τις 3 φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας:
Χρήση του μηχανολογικού εξοπλισμού & Οφέλη – Σημεία βελτίωσης της παραγωγικής διαδικασίας. 1.Μηχάνημα Αυλακώσεων καλαμακίων υψηλής ταχύτητας (S High speed straw corrugating machine)
2.Μηχάνημα Περιτυλίγματος μεμονωμένων καλαμακίων υψηλής ταχύτητας (High speed Straw individual wrapping machine)
3.Αυτόματη σακουλοποιητική μηχανή καλαμακίων (Straw Αuto bagging machine )
Επίσης με την επένδυση εγκαταστάθηκε ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης αποθήκης και ιχνηλασιμότητας. Οι βελτιώσεις και τα οφέλη της επένδυσης εντοπίζονται στα παρακάτω σημεία: üΑυτοματοποίηση & σύνδεση των φάσεων παραγωγής έως την τελική φάση συσκευασίας. üΔιαδικασία μετατροπής ίσιου καλαμακίου σε «σπαστό» (flexible), με τη διαδικασία αυλακώσεων. üΠεριτύλιγμα καλαμακίου ένα προς ένα σε φιλμ ή χαρτί. üΔυνατότητα εκτύπωσης πάνω στο φιλμ ή στο χαρτί. üΔιεύρυνση της γκάμας τελικού προϊόντος σε σακουλάκια. üΔυνατότητα συσκευασίας με διαφορετικό αριθμό τεμαχίων, ανάλογα με τις ανάγκες του τελικού πελάτη. üΕκσυγχρονισμός παραγωγικής διαδικασίας – Βελτιστοποίηση κόστους και χρόνου παραγωγής, συνολική αύξηση της παραγωγικότητας. üΑύξηση των πωλήσεων - Ενδυνάμωση της υπάρχουσας θέσης στην Ευρωπαϊκή αγορά. üΒελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του τελικού προϊόντος, καλύτερη ποιότητα συσκευασίας. üΠροσέγγιση και τελική κατοχύρωση πελατών εξωτερικού με υψηλά στάνταρ (όπως π.χ. αλυσίδες s/m, χονδρεμπόρων κ.λ.π.) με ιδιαίτερες απαιτήσεις ως προς τα private label (ιδιωτική ετικέτα), δεδομένου ότι πολλά από τα συσκευασμένα τελικά προϊόντα τοποθετούνται στα ράφια μεγάλων αλυσίδων super market. üΕξάλειψη λαθών, μείωση του χρόνου προετοιμασίας, με τη βελτιστοποίηση της ποιότητας να κατέχει σημαντικό ρόλο. Συμμετοχή σε εξαγωγικές εκθέσεις – Αύξηση πωλήσεων Κατά τη διάρκεια του προγράμματος η εταιρεία συμμετείχε σε εξαγωγικές εκθέσεις σε διεθνείς εκθέσεις (OWN LABEL SHOW 2011,MDD EXPO 2012, PLMA 2011, PLMA 2012) και πραγματοποίησε πλήθος συναντήσεων με εν δυνάμει πελάτες . Η εταιρεία διατηρούσε 14 πελάτες εξωτερικού το 2011. Με τη λήξη του προγράμματος οι πελάτες εξωτερικού είχαν αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας τους 63, ενώ το 2015 θα κλείσει με σύνολο 88 πελατών.
Είναι προφανές και από τα αριθμητικά δεδομένα, ότι η επένδυση συνέβαλε σημαντικά στην άνοδο των εξαγωγών της επιχείρησης σε μια δύσκολη περίοδο για την οικονομία της χώρας μας. Η ανάπτυξη και η ενίσχυση εξαγωγικών επιχειρήσεων όπως στην συγκεκριμένη πρακτική, μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας μας και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. website: http://www.matrixpack.gr
|
KYANA HELLAS Α.Ε - Παραγωγή και Εμπορία Καλλυντικών | ||||||||||||||||||
Η εταιρεία ΚΥΑΝΑ HELLAS A.E. δημιουργήθηκε το 2006 στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για την επίτευξη του κοινού στόχου μιας ομάδας έξι ατόμων από τον κλάδο του κομμωτικής, για την δημιουργία της δικής τους εταιρείας παραγωγής επαγγελματικών προϊόντων κομμωτηρίου. Με ένα επενδυτικό σχέδιο συνολικού ύψους 215.402,00 ευρώ από τα οποία τα 96.930,90 ευρώ ήταν δημόσιοι πόροι, η επιχείρηση επιδίωξε την αύξηση της εξαγωγικής της δραστηριότητας σε νέες χώρες του εξωτερικού με τα υφιστάμενα ή νέα προϊόντα, καθώς και περαιτέρω διείσδυση σε νέα τμήματα των υφιστάμενων αγορών με νέα ή υφιστάμενα προϊόντα. Η εταιρεία ενίσχυσε την παρουσία της στο διαδίκτυο μέσω της δημιουργίας ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού καταστήματος και ιστοσελίδας, μέσω διαφήμισης στο Google (adwords) και παρουσίας της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα (facebook κλπ). Επιπλέον η επιχείρηση συμμετείχε σε μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις του κλάδου της στη Μπολώνια της Ιταλίας (Cosmoprof), σχεδιάστηκε νέο ενημερωτικό υλικό για τα προϊόντα της ενώ ανέπτυξε και πιστοποιήθηκε για δύο διαχειριστικά συστήματα (ISO 9001 και ISO 18001). Η εταιρεία με την ολοκλήρωση της επένδυσης και των ενεργειών εξωστρέφειας που υλοποίησε με τη βοήθεια του Προγράμματος Εξωστρέφεια Ι του ΕΠΑΝ ΙΙ, πέτυχε τους εξής στόχους: 1) τη δημιουργία των αναγκαίων εκείνων προϋποθέσεων για την ενίσχυση της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητάς της 2) την προβολή της στο εξωτερικό 3) την διευκόλυνση των συνεργασιών με τις επιχειρήσεις του εξωτερικού 4) την ποιοτική αναβάθμιση και πιστοποίηση των προϊόντων της με την ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης ποιότητας (ISO 9001:2008) και συστήματος διαχείρισης της υγείας και της ασφάλειας στην εργασία (OHSAS 18001) 5) την παροχή υψηλή προστιθέμενης αξίας προϊόντων επαγγελματικής χρήσης (όπως σαμπουάν, βαφές μαλλιών, προϊόντα περιποίησης μαλλιών κλπ ) Παράλληλα αναμενόμενο αποτέλεσμα αποτελεί η είσοδος της επιχείρησης στις νέες αγορές της Τουρκίας, Ρωσίας, Ρουμανίας και Πορτογαλίας χώρες στις οποίες η επιχείρηση θεωρεί ότι υπάρχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη εξαγωγών. Η επιχείρηση μέσω της επιθετικής διαφημιστικής καμπάνιας που πραγματοποίησε στο διαδίκτυο μέσω ενεργειών του προγράμματος (αλλά με και ιδιωτικά χρηματοδοτούμενες ενέργειες) αλλά και μέσω των εκθέσεων που συμμετείχε, κατάφερε να κάνει τα πρώτα της βήματα στις παραπάνω αγορές στόχους, πετυχαίνοντας νέες στρατηγικές συμφωνίες που αποτελούν προπομπό περαιτέρω ανάπτυξης και εξωστρέφειας στις συγκεκριμένες αγορές. Η υλοποίηση του σχεδίου της KYANA Hellas σε έναν τόσο ανταγωνιστικό κλάδο, αποτελεί αναμφίβολα μια καλή πρακτική καθώς δημιουργείται μια σειρά εξαγωγικών προϊόντων στην Ελλάδα, σε έναν τομέα όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.
|
ΘΥΡΑΤΡΟΝ - Ηλεκτρονικές Εφαρμογές ΕΠΕ- Ανάπτυξη συστημάτων ελέγχου και ενέργειες προβολής για την προώθηση νέων προϊόντων σε διεθνείς αγορές | ||||||||||||||||||||
Η ΘΥΡΑΤΡΟΝ Ηλεκτρονικές Εφαρμογές, είναι μια πρωτοποριακή εταιρεία ηλεκτρονικών συστημάτων και συσκευών, η οποία εδρεύει από το 1992 στις Κυδωνιές Βασιλικού Ερυμάνθου (Αχαΐα) κατασκευάζει εξειδικευμένα προϊόντα, όπως: συστήματα ελέγχου και αυτοματισμού, συστήματα ασφαλείας, πυρανίχνευσης και προειδοποίησης, αυτόματους τηλεφωνητές συστημάτων ασφαλείας, αυτόματους τηλεφωνητές ανελκυστήρων, διαγνωστικά όργανα μηχανών εσωτερικής καύσης πλοίων, όργανα ελέγχου ψυκτικών θαλάμων, σταθεροποιητές - επιτηρητές τάσης, επιτηρητές τάσης και συχνότητας, καταγραφικά όργανα (επιταχύνσεων, θερμοκρασιών, πιέσεων, στροφών, ήχου, στρέψης), ασύρματα συστήματα ελέγχου παγίων. Το 96% των προϊόντων της είναι έμμεσα ή άμεσα εξαγώγιμα σε 24 χώρες .
Εξειδικεύεται σε ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούνται από βιομηχανίες κατασκευής επαγγελματικών ψυκτικών θαλάμων και καταψυκτών. Ο ανωτέρω κλάδος, που έχει τζίρο περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, είναι σε ανάπτυξη και προϋπολογίζεται παγκόσμια στην επόμενη 10ετία να τετραπλασιάσει τους όγκους του δίνοντας αντίστοιχα στον τζίρο της εταιρίας μία αύξηση περίπου 10πλάσια, λόγω περαιτέρω αύξησης της χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων στις εν λόγω συσκευές. Οι δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων», αφορούσαν τόσο στην προμήθεια βασικού μηχανολογικού εξοπλισμού και συστημάτων ελέγχου, για την ενίσχυση και υποστήριξη του εξωστρεφούς προσανατολισμού της επιχείρησης σε νέες διεθνείς αγορές (νέα προϊόντα και νέες αγορές-στόχοι), όσο και σε δαπάνες πληροφορικής, προβολής-προώθησης και συμβουλευτικών υπηρεσιών, για την αποτελεσματικότερη προώθηση και αναγνωρισιμότητα των νέων προϊόντων. Η εταιρεία εγκατέστησε σύστημα ποιότητας για την γραμμή παραγωγής της, ενώ απέκτησε πρόσθετα πιστοποιητικά από τρίτους φορείς. Είναι αξιοσημείωτο ότι σχεδίασε και ανέπτυξε συσκευές για τον καλύτερο έλεγχο των προϊόντων της, ενώ δημιούργησε εργαστήριο για την ανάπτυξη προτύπων και για περιβαλλοντολογικούς ελέγχους. Επίσης βελτιστοποίησε την τεχνογνωσία της σε θέματα συσκευασίας και τεχνικών χαρακτηριστικών τόσο για τα υπάρχοντα προϊόντα που απευθύνονται σε νέες αγορές (π.χ Ταϋλάνδη, Ινδία) όσο και για τα νέα προϊόντα της. Στην βελτιστοποίηση της τεχνογνωσίας της επιχείρησης συνέδραμε και ο σχεδιασμός νέου τύπου συσκευασίας για την ασφαλή μεταφορά και διατήρηση των προϊόντων της επιχείρησης σε χώρες με ιδιαίτερες κλιματικές συνθήκες. Οι παραπάνω ενέργειες της επέτρεψαν να αυτοματοποιήσει και να τυποποιήσει ένα μεγάλο μέρος της παραγωγικής διαδικασίας με αποτέλεσμα την παραγωγή μεγαλυτέρων ποσοτήτων ανώτερης ποιότητας προϊόντων ικανών να καλύψουν την αυξητική τάση των εξαγωγών της. Από τις 4 Ιουλίου 2012, πιστοποιήθηκε κατά το Πρότυπο ISO 9001 : 2008 και εντάχθηκε στο διεθνές δίκτυο -IQN-et-., ενώ τα προϊόντα της επιχείρησης είναι πλήρως εναρμονισμένα με όλα τα διεθνή πρότυπα και κανονισμούς με πιστοποίηση από την EMC. Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου συνεισέφερε σημαντικά:
Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος η επιχείρηση κατάφερε να ανταπεξέλθει έμπρακτα στον διεθνή ανταγωνισμό, αλλά και στην γενικότερη οικονομική κρίση, βελτιστοποιώντας τις υφιστάμενες συνεργασίες της σε χώρες του εξωτερικού και δημιουργώντας νέους διεθνείς προορισμούς για τα προϊόντα της, εκμεταλλευόμενη εξίσου τις υλικές και άυλες υποδομές της (υφιστάμενες και νέες). Πιο συγκεκριμένα, από το 2010 προς το 2011 η εταιρεία σημείωσε 130% αύξηση τζίρου και 400% αύξηση κερδών, ενώ οι αυξητικές τάσεις των μεγεθών συνεχίστηκαν και το 2012, μέσα σε μια πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία για την χώρα μας. Website: www.thyratron.gr Βίντεο Παρουσίασης εταιρείας Θύρατρον ώς καλή πρακτική
|
ΠΕΤΡΙΔΗΣ Α.Β.Ε.Ε. - Αξιοποίηση Διεθνούς Εκθέσεως για τόνωση της Εξαγωγικής Δραστηριότητας. | ||||||||||||||||||||
Η ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΑΒΕΕ είναι μια σύγχρονη βιομηχανία παραγωγής και εμπορίας φωτιστικών σωμάτων, με παρουσία στην αγορά εδώ και 55 χρόνια περίπου. Οι παραγωγικές και αποθηκευτικές της εγκαταστάσεις βρίσκονται στον 'Αγιο Αθανάσιο Θεσσαλονίκης και καλύπτουν 10.000 τ.μ., διαθέτει τελευταίου τύπου μηχανολογικό εξοπλισμό και ελέγχει πλήρως ολόκληρη την παραγωγική διαδικασία και την ποιότητα του τελικού προϊόντος, με πιστοποιημένα συστήματα. Η επιχείρηση, με την βοήθεια του προγράμματος «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα Επιχειρήσεων» στόχευσε και εν τέλει έλαβε μέρος στην διεθνή έκθεση φωτισμού LIGHT + BUILDING 2012 με σκοπό τη σύναψη συνεργασιών με πελάτες του εξωτερικού και τη περαιτέρω γνωστοποίηση της επωνυμίας της στην διεθνή αγορά. Στα πλαίσια της συμμετοχής της στην εν λόγω έκθεση, παρήγαγε βιομηχανικό ντοκιμαντέρ με θέμα τη λειτουργία του εργοστασίου φωτιστικών και την προβολή επιμέρους καταστημάτων λιανικής πώλησης των προϊόντων της. Επιπλέον, προχώρησε σε ειδική μελέτη και φωτομέτρηση 10 φωτιστικών εσωτερικού χώρου σε συνεργασία με το ερευνητικό πανεπιστημιακό ινστιτούτο συστημάτων επικοινωνιών και υπολογιστών του ΕΜΠ. Η επιχείρηση μέσω της υλοποίησης του προγράμματος σκόπευε να επεκταθεί σε νέες αγορές στο Ντουμπάι, το Κατάρ, τον Λίβανο, την Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα γενικότερα, αλλά και προς χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, με τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα της. Για το λόγο αυτό συμμετείχε στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, όπου πραγματοποίησε έρευνα αγοράς και πέτυχε την προσέγγιση πελατολογίου από την Κεντρική Ευρώπη και την Μέση Ανατολή και την διατήρηση/αύξηση τελικά ικανοποιητικού ύψους εξαγωγών. Website: www.petridis-lighting.gr
|